reklama

Vitrálové obrázky inšpirované Dómom Sv. Martina

Vždy keď idem do Dómu Sv. Martina obdivujem tam vitrály v oknách. Z týchto vitrálov som začala vlastne len tak navrhovať vitrály alebo jednoducho sa dať inšpirovať vitrálom. Niektoré z nich, staršie sú maľované anilínovými vodovými farbami a novšie, maľované po 1.6.2012 sú maľované rôznymi druhmi špeciálnych aj obyčajných vodových farieb. Tak som si atmosféru Dómu Sv. Martina priniesla vždy domov a kreslila a maľovala tieto obrázky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Vitrálové obrázky inšpirované Dómom Sv. Martina

Vždy keď idem do Dómu Sv. Martina obdivujem tam vitrály v oknách. Z týchto vitrálov som začala vlastne len tak navrhovať vitrály alebo jednoducho sa dať inšpirovať vitrálom. Niektoré z nich, staršie sú maľované anilínovými vodovými farbami a novšie, maľované po 1.6.2012 sú maľované rôznymi druhmi špeciálnych aj obyčajných vodových farieb. Tak som si atmosféru Dómu Sv. Martina priniesla vždy domov a kreslila a maľovala tieto obrázky. Myslím, že sa mi celkom podarili a majú už úspech.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neišlo o vážnejší návrh vitrálu, hoci dnes sa používa taký, ktorý ja v kostole skritizujem, nemyslím tým na Slovensku, dokonca som si hovorila, že tam kôli tomu nepôjdem, ale asi mám na taký vitrál pozerať ako na fľaškové sklo a neporovnávať ho s majstrovským vitrálom. Mňa by naštval taký, keď viem o kostoloch, kde je krásny a robený v dnešnej dobe, majstrovský. Kde sa používa aj vitrál podobný môjmu alebo na tej istej úrovni a toho istého smeru. Tento vitrál nie je vážnym návrhom, ale len náladou vážneho návrhu, je to akýsi prednávrh. Nerysovaný, ale umelecký, tak ako to práveže má byť a dokonca určite možný po iných dielach, čo som videla, že existujú v starých kostoloch, do ktorých sa vôbec nehodia, v iných krajinách, diela to nehodiace sa k historickosti starého kostola. Ktoré ja idem chápať ako fľaškové sklo, inak by som to neporovnávala s majstrovským dielom. A v ďalších krajinách zasa v moderných kostoloch nových také čo sa hodia aj do toho starého, majstrovské diela, ktoré z modernej stavby urobia majstrovské dielo, moderné a veľmi majstrovské. Tak, dnes robia rôzne vitrály, ktoré sa nie všade možno hodia a toto je len taký prednávrh, čo môže skôr potešiť oko, srdce a dušu, dekorovať niečo napríklad stránku alebo ozdobiť knihu. Ide jednoducho o inšpiráciu vitrálmi z Dómu Sv. Martina. Tieto vitrály sa výborne hodia na meditáciu. A tak som tušom a vodovkami vyčarila tieto obrázky. Pred týmito obrázkami som robila rovnakým štýlom aj vážnejšie diela, realistické, ale aj rozprávky a tak sa mi to zdá ako niečo medzi vitrálom a rozprávkou. A ten nájdený štýl mi tu už zostal i v tomto roku a snáď ho budem aj postupne šľachtiť, závisí, koľko času a oddychu budem mať medzi dielami, keďže prednostne sa sústreďujem aj na iné. A dajú sa použiť aj na vitrál aj takéto. A tak ja som za takéto umenie, čo pozabáva a pozabáva ma každé umenie, ale toto trošku inak. A aj mi to naozaj pripomína rozprávku. Tí svätci žili a do knižky pre deti by sa tiež hodili, keby bola o týchto svätých. Iný druh kresby, podobný môjmu vitrálu, prípadne vitrálu vôbec, bol použitý aj v kreslenej rozprávke Kráska a zviera, ktorú som pozerávala v portugalčine a nedávno ju odvysielali myslím aj u nás. Bol tam len na začiatku rozprávky, keď bola počuť reč rozprávača a a zobrazené boli príbehy z rozprávky ako úvod, najprv začínal les a zámok, nie vitrál a neskôr príbehy vitrálom podobnému štýlu a neskôr kreslená rozprávka, muzikál. Túto krásnu rozprávku možno nájsť na internete. Je to veľmi krásna rozprávka a mne sa páči aj tá portugalčina. A tak som pozerala všetky kreslené rozprávky v portugalčine aké sa dali veľa krát, ktoré sú dostupné v rôznych jazykoch, niektoré myslím preto, lebo sú Walt Disney (http://youtu.be/S80h0VsCgow). Prípadne sa dajú moje obrázky maľovať ako trompe l'oeil na stenu namiesto okna vitráloveho aj celé aj s oknom, tak, že sa niekto pomýli a bude si myslieť, že tam to okno je. Tu ide o prednávrh, výskum prvkov, výskum farieb, výskum štýlu a podobne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Staršie obrázky kreslené v iných rokoch:

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Maľované a kreslené po 1.6.2012:

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Eva Bartošová

Eva Bartošová

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

HIM empress JUC. Eva Bartošová - maliarka, výtvarníčka, flauta, historička, genealogička, právnička, misionárka, vizionárka, HIM Eva Miloslavovna, Empress of All the Russias, korunovaná 14. mája 2014, princess Napoleon, Stuart, Valois, Romanov, Russia/Bartos, Oldenburg, Lichtenstein, Luxemburg, Premysl, Bavaria, Rhine, Jagiello, Habsburg, Lothringen, Bonaparte, Aragon, Kastilia, Hesse, Nassau, Esterházy, Apponyi, Pálffy, Balassa, potomok všetkých kráľovských rodov Európy veľmi veľa krát z každého rodu Zoznam autorových rubrík:  JogaŠportSviatkyHudbaUmenieViera

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu